تاملی بر بیانیه جبهه متحد دانشجویی

جبهه متحد دانشجویی بیانیه ای منتشر نموده و در آن مسیرهای اعلامی بنده در سراسر کشور را به جز تهران کپی برداشته است . این نیز اقدام مبارکی است که یک عده بعد سالها به فکر این افتادند که مردمی هم در کشور وجود دارند و حقوقی در کشور وجود دارد که رعایت نمی شود و باز هم بسیار خوشحال شدم که در این سکوت مرگباری که احزاب داخل کشور را فرا گرفته باز هم یک صدا هست که می گوید مردم برخیزید و از حق خود دفاع کنید . میرحسین موسوی که تازه یادش افتاده که کاری که چهار سال پیش کروبی انجام داد را انجام دهد و از حق ملت بگذرد و حزب تشکیل دهد و رئیس جمهور را برسمیت نشناسد ، پس 20 میلیون نفری که رفتند پای صندوق تا قیافه این آقا را نبینند چه می شوند ، این را خارج از تعصب می گویم که سکوت میرحسین یعنی لگد زدن به مردم . اما مسیرهایی که من برای راهپیمایی 25 تیر اعلام کردم و در برخی شهرها مانند مشهد (پارک ملت) ، ارومیه ( خیابان خیام ) ، شیراز (خیابان ملاصدرا) ، اصفهان (چهارباغ بالا) و کرمانشاه (طالقانی) و … موفق بود ، در 18 تیر موفق نخواهد بود . زیرا در 25 خرداد و روزهای بعد از آن :
1- این حرکت به صورت تجمعی بود .
2- این حرکت تقریبا ادامه جنبشی بود که قبل از انتخابات در خیابانها بود
3- نیروی انتظامی و لباس شخصی آماده نبود و این تجمعات ناگهانی شکل گرفت
اما 18 تیر با آن روزها زمین تا آسمان فرق می کند و من به شخصه به همراه یک تیم از سراسر کشور نشسته ایم و مسیرهایی را در شهرهای مرکز استان مشخص کرده ایم ، و به همراه سایر دوستان در حال پخش اعلامیه های آن هستیم .

در ضمن قریب ششصد کامنت برای من رسیده است که شما چه کسی هستید که مسیر می دهید ؟
بنده در سال 1380 در سالگرد 18 تیر جز برگزار کنندگان راهپیمایی در شهر …. بودم که بعد از آن توسط اطلاعات سپاه بیش از بیست روز تحت انواع شکنجه هایی که شما فقط اسمش رو شنیدید قرار گرفتم ، تا اینکه یک سری اعتراف از ما گرفتند و اومدیم بیرون . در طی سالهای 1380 تا 1385 نیز دو بار ناآرامی در شهر صورت گرفت ، با اینکه به من ربطی نداشت ولی باز هم ما رو بردن و یک روز به ما حال دادن ، از سال 1385 تا اکنون علاوه بر کار خودم در حال مطالعه کتابهای مبارزاتی از مبارزات اسپارتاکوس گرفته تا مارتین لوتر و نلسون ماندلا و مجاهدین خلق و حتی صدام حسین در عراق بودم . در عین مطالعات در این سالها به جمع آوری دوستانی همفکر و آزادیخواه از سراسر کشور دست زدم . و همانطور که خود شما شاهد هستید کسی بودم که پیشنهاد رهبریت محسن سازگارا را دادم و هیچ ادعایی در مورد اینکه من بیایم به کسی بگویم فلان بکن را هم ندارم . اما با توجه به حرکتی که در کشور صورت گرفت ، یک خلا مدیریت جنبش آزادیخواهانه مردم (نه جنبشی که سر جلوی ولایت خم کند ) را حس کردم و با خود گفتم به همراهی دوستان در سراسر کشور مسیرهایی که به دلایلی می تواند به پیروزی برسد را مشخص نماییم ، حتی کوچکترین کمک به جنبش آزادیخواهانه ایران برای ما نشان سرافرازیست ، ما مطمئنا در آینده تحت امر رهبری آزادیخواه و دموکرات که ولایت فقیه را برسمیت نشناسد ، خواهیم بود .

پاسخی بگذارید

